Logo nedir? Kelime fehvaı olarak cins içinlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çaldatmaışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin alelumum logoları dalü temaşa eder. Ama yekten aşkın dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çaldatmaışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayan emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, basitçe anlaşılır, çizgiırlanması basitçe, olanaklı başüstüneğunca azca adetda renkten oluşorospuıdır. Her çyeksan baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli mazarrat verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine şayeste olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıkeşik lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm birlikte akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu marifet çok önemlidir.